Fees and Tariffs of the NBCO

Applied to individuals using the YooMoney service within the Agreement on Making Money Transfers without Opening a Bank Account Using the YooMoney service. Commissions for other services shall be notified to the Client before completing the transaction, whereby the NBCO reserves the right to publish information about separate commissions for other services in the "Rates" section. The NBCO's Partners and other persons are entitled to charge their own commissions. If a payment/transfer was refunded, the commission shall not be refunded.

В случае возврата платежа/перевода комиссия не возвращается.

Правилами оказания отдельных (комплексов) услуг могут устанавливаться комиссии в размере, отличном от указанных в Тарифах.


Issuing and servicing the Wallet

If the Electronic Money balance is less than 270 rubles, the commission is charged in the amount of such balance. If the Electronic Money balance is equal to zero, no commission is charged. The commission is charged at the end of each month calculated from the 25th day of the calendar month to the 24th day of the following calendar month.

Issuing and servicing a YooMoney Virtual CardFree
The YooMoney app

Available in App Store, Google Play, and Microsoft Store

Downloading and use shall be performed according to the license agreement.
Payments and transfers made in the app may be subject to a commission charge. Learn more in the corresponding payment forms in the app.

Wallet cancelling

Free of charge: if the Client submits an application for withdrawal from the Agreement at the NBCO's offices or by email.

20 rubles: when the Client submits an application for withdrawal from the Agreement via the Wallet interface (commission for application processing). If the Electronic Money balance is less than 20 rubles, the commission is charged in the amount of such balance.

Notifications

Notifications about transactions in the Wallet: in the YooMoney app
or by email
Free
Text message notifications about transactions1 месяц99 рублей
12 месяцев699 рублей

Month (30 days). Text message notifications about transactions in the Wallet (cards) is fee-based.

The commission is charged in accordance with the procedure established by Appendix No. 4 to the Agreement on Making Money Transfers without Opening a Bank Account Using the YooMoney Service

Подписки и другие сервисы

Activating and servicing within the YooMoney Loyalty ProgramFree
Providing the "Buyer Protection Service"Free
Пакет услуг «Мультивалютные карты»99 рублей в месяц

Комиссия взимается в порядке, установленном приложением №7 к Соглашению об осуществлении переводов денежных средств без открытия банковского счета с использованием Сервиса «ЮMoney».

Опции 

а) Опция включает в себя возможность снятия наличных до 15 000 рублей в месяц без взимания НКО комиссии с использованием следующих банковских карт ЮMoney:
— ЮСard, Моментальная карта
— Виртуальная карта CYBERPUNK 2077
— Виртуальная карта «Пятёрочка»
б) Подключение Опции доступно только для Клиентов, прошедших идентификацию, и имеющих как минимум одну из карт ЮMoney, обозначенных выше в п.(а)
в) Лимит в 15 000 рублей считается суммарно по операциям, совершенным по всем картам ЮMoney, обозначенным выше в п.(а), и выпущенных одному Клиенту (ко всем его Кошелькам)
г) Подключение Опции недоступно для клиентов, которые по состоянию на 02.10.2023 года удовлетворяли следующим признакам в совокупности: 1) прошли идентификацию, 2) имели как минимум одну активированную незаблокированную карту ЮMoney: ЮСard, Виртуальная карта CYBERPUNK 2077 или Виртуальная карта «Пятёрочка»

69 рублей в месяц

Комиссия взимается в порядке, установленном приложением №8 к Соглашению

Identification

Identification via MTS (MTS, JSC)

Available for Russian citizens; MTS subscriber number in Russia shall be linked to the Wallet

Прохождение идентификации через оператора связи МегаФон (ПАО «МегаФон»)

Доступно для граждан РФ; абонентский номер МегаФон в России должен быть привязан к Кошельку

60 rubles

Commission may not be refunded, if a Client failed to complete identification for the following reasons:
• a Client has previously passed simplified identification using other data than those provided by the mobile carrier;
• a Client has not provided the NBCO with additionally requested data within 180 days after authorization by the mobile carrier.

Прохождение идентификации через оператора связи билайн (ПАО «ВымпелКом»)

Доступно для граждан РФ; абонентский номер билайн в России должен быть привязан к Кошельку

60 рублей

Комиссия не подлежит возврату в случаях, когда процесс идентификации Клиента не был завершен по следующим причинам:
  • Клиентом ранее была пройдена упрощенная идентификация на данные лица, не являющегося владельцем соответствующего абонентского номера;
  • Клиент в течение 7 дней не предоставил НКО дополнительно запрошенные для целей завершения процесса идентификации данные;
  • оператором связи были переданы неактуальные или недействительные идентификационные данные Клиента;
  • Клиент в течение 7 дней не подтвердил актуальность и действительность идентификационных данных.

Инициирование перевода

Комиссия за исполнение поручения на инициирование перевода
по Соглашению об условиях и порядке приема и исполнения поручений физических лиц на инициирование перевода

Размер комиссии сообщается Клиенту до совершения операции на платежной форме.

 

——
Commissions may be added up.